Bemutatkozás

Intézményünk általános iskolaként, valamint 4+1 szerkezetben, angol nyelvi előkészítő évfolyamos gimnáziumként és sportiskolaként működik.

A Testnevelési Egyetem Gyakorlóiskolájaként az egyetem tanárainak szakmai irányítása, valamint saját vezetőtanáraink tudása, tapasztalata biztosítja már évek óta a színvonalas oktatást. Mind általános iskolai, mind gimnáziumi osztályainkban igyekszünk nagy hangsúlyt fektetni a tehetséggondozásra, és komoly hagyományokkal rendelkezünk az angol nyelv, valamint a testnevelés tanítása terén.

Míg általános iskolánkban az emelt szintű angoloktatás mellett matek- és drámapedagógiai tehetséggondozást kínálunk, gimnáziumi tagozatunk angol nyelvi osztályában szabadon választható, kurzusrendszerű képzést biztosítunk diákjainknak. Az emelt szintű angoloktatás mellett, elkötelezettek vagyunk a sport iránt is, ezért a Magyar Olimpiai Bizottság támogatásával sportiskolai kerettanterv szerint működő sportosztályainkban kiemelkedő teljesítményt nyújtó sportolókat tanítunk. A 2015/16-os tanévtől kezdve angol nyelvi előkészítő képzést indítunk sportolóinknak is, ezáltal ötvözve oktatásunk két kiemelt elemét: az angol nyelv magas szintű tanítását és a sport iránti elkötelezettségünket.

logo_nagy_kek

Küldetésnyilatkozat

Elsődleges célunk, hogy a Testnevelési Egyetem Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium és Sportiskola egy korszerű, hatékonyan működő, innovatív szolgáltató intézmény legyen. Pedagógiai tevékenységünket meghatározza a gyermekközpontú szemlélet. Ennek megfelelően nevelő-oktató munkánk során nemcsak tanulóink életkori sajátosságait, hanem egyéni képességeiket is szem előtt tartjuk, mellyel összhangban tehetséggondozást és differenciált oktatást valósítunk meg modern oktatási módszerekkel.

Hiszünk a fejlett emberi kapcsolatokon alapuló munka eredményességében, a közösen meghozott döntések sikerében. Ezért nevelőtestületünk egységesen alakította ki az intézmény jövőképét, melynek meghatározó elemei: a színvonalas nevelő-oktató munka iránti elkötelezettség, a tanári önállóság tiszteletben tartása, a motivált, újításokra nyitott, kreatív és alkotó pedagógusi közösség megteremtése. Fontosnak tartjuk a változások követését pedagógiai módszereink terén, ezért iskolánkban modern, interaktív környezetet teremtünk, mely lehetőséget kínál tanárainknak arra, hogy a jól bevált oktatási módszereket a legkorszerűbbekkel kombinálják.

Diákjainkat olyan elfogadó és nyitott légkörben, rendezett környezetben neveljük, amelyben biztonságot és odafigyelést éreznek. Pedagógiai munkánk célja korszerű, életközeli, gyakorlatias ismeretek átadása, a kulcskompetenciák biztos megszerzése és azok folyamatos fejlesztése. Pedagógusaink számára fontos a gyermekek személyiségének komplex fejlesztése, a tanulás és a megismerés szeretetének kialakítása, az egyéni képességek kibontakoztatása és folyamatos fejlesztése, az élethosszig tartó tanulás megalapozása. Emellett törekszünk arra, hogy a közösségi léthez nélkülözhetetlen attitűdöket és normákat közvetítsünk diákjaink felé, melyek segítik felnőttként való boldogulásukat és társadalmi beilleszkedésüket. Hisszük, hogy törekvéseink eredményeként embertársaik felé tiszteletet és toleranciát mutató, önfejlesztésre és továbbtanulásra képes emberré nevelhetjük tanítványainkat.

Célunk továbbá a partnerközpontú szemlélet kialakítása: pedagógusoknak a szülőkkel, a diákokkal és az intézmény más partnereivel való szoros, kölcsönös megbecsülésen és tiszteleten alapuló együttműködése. Elvárjuk, hogy a partnerközpontú szemlélet jegyében, szülő, diák és tanár egyaránt szem előtt tartsa az iskola jó hírének ápolását, értékeinek képviseletét. Egész iskolai közösségünk a fent megfogalmazott célok eléréséért munkálkodik az intézményben.