Esztergomban jártunk

Eddigi tanulmányi kirándulásainkat mindig tavasszal szerveztük. A jövő év májusában azonban a tizenkettedikes diákokra nagy erőpróba, az érettségi vár.

DSCF4904Örömmel használtuk ki az iskola igazgatójától kapott lehetőséget az októberi osztálykirándulásra. Jó alkalom ez a közösség jobb összekovácsolására, a csapatépítésre, és arra, hogy tanár és diák jobban megismerje egymást az iskola falain kívül is. Úti célunk Esztergom volt. Sok a látnivaló, közel van, jó a közlekedés, és – így a szalagavató előtt – egy kicsit költségkímélő is. A belvárosi városnéző séta után a már szlovák részen fekvő Párkányba indultunk. A Mária Valéria hídon áthaladva csodálatos látvány nyílott az esztergomi Várhegyre, a Bazilikára és a Prímás- szigetre.

A szlovákiai DSCF4881szomszédolás programjából természetesen nem maradhatott ki a juhtúrós sztrapacska sem. Esztergomba visszatérve a középkori Macskalépcsőn felmásztunk a Bazilikához. A monumentális templombelső, a Bakócz- kápolna, a Kincstár mindnyájunknak tetszett. A Székesegyház kupolateraszáról pedig lélegzetelhárító panoráma tárult elénk a Dunára, a Pilisi- és Visegrádi – hegységre. Melocco Miklós Szent István szobránál megemlékeztünk államalapító királyunkról. Az esztergomi ottlétünk során bebarangoltuk a Víziváros macskaköves utcáit, láttuk a Plébánia- templomot, a Várat, a Városházát, a Prímási palotát. Sajnos a Keresztény Múzeum mind a két napon zárva tartott. A kulturális program mellett azért volt lehetőség közös beszélgetésekre egy kiadós reggeli és pizzás vacsora mellett. A két nap gyorsan eltelt. Jól éreztük magunkat, és örültünk annak, hogy utolsó osztálykirándulásunkon egy kivétellel mindenki részt tudott venni.DSCF4802DSCF4793