Három nap – két ország

43 diákunkkal ( 6. és 8. osztály ) az érettségi szünetben külföldi kiránduláson vettünk részt. Célunk az volt, hogy a gyerekek bepillantást nyerhessenek a történelmi Felvidék földrajzába, élővilágába, történelmébe és kultúrájába. Jártunk többek között Zólyomban, Besztercebányán, Árva várában, az Alacsony- és  Magas- Tátrában.

Mindenkinek tetszett Zdiar és Tátralomnic. Buszunkkal átszeltük az egykori Felvidék szép tájait, falvait, városait. Megcsodáltuk  a magyar történelemről regélő várromokat ( Fülek, Murány ). A Magas- Tátra fenyvesei között áthaladva a következő célpontunk Zakopane volt. Itt megnéztük  a jellegzetes zakopanei építészet remekeit : fatemplomokat és fából készült lakóházakat. Természetesen a három nap alatt jutott idő egy kis szabadidős programra is.

Vásároltunk a híres piacon, majd egy wellnessközpontban élveztük a vízi csúszdák nyújtotta örömöket. A Magas -Tátrában kipróbáltuk a bobot, és egy nagyon meredek ösvényen felmásztunk a Zdiar melletti Lombkorona- tanösvényhez, amely 24 m magasságban emelkedik a fenyőfák lombja fölött. A 600 m hosszú, fából ácsolt ösvényről pazar kilátás nyílik a Bélai- Tátra hegyeire. A 32 m magas kilátó tetején lévő hálón való séta, lépdelés, ugrálás során mindenkinek emelkedett az adrenalinszintje. Élményekben gazdagodva, sok mesélnivalóval  tértünk haza.