Irány Wales!

2016. március 24-én indultunk el kis csapatunkkal Wales felé.  A hosszú éjszakai buszút után Belgiumban, Brugge városában frissítettük fel magunkat egy napsütéses városnézéssel, finom gofrizással, sültkrumplizással, majd megpihentünk Dunkerque-ben

A kontinens partjainak már kora reggel búcsút intettünk és a Csalagúton átkeltünk a Szigetországba. Első állomásunk a londoni Tower Bridge volt, ahol a híd tetejéről, üvegpadlón sétálva csodálhattuk meg Londont. Délután a sokunk által nagyon várt Arsenal Stadionba látogattunk el, ahol bejárhattuk a stadiont, leülhettünk a kispadra, és bepillantást nyerhettünk abba, hogy hogyan is készülnek fel a játékosok a meccsekre. Ezek után buszra szálltunk és kezdődhetett újabb utazásunk Walesbe a fogadócsaládokhoz.

Másnap várt bennünket a gyönyörű Snowdonia, Wales tündérmeséket ihlető hegysége, ahol ellátogattunk a színes és csodás építészetű Portmeironba, majd felkerestük a llechweddi palabányát, ahova bányászsisakot húzva le is ereszkedtünk. A délutánt a 700 éves Conwy várban töltöttük, megmásztuk mind a nyolc tornyát, ettünk fish and chipset a parton, és bementünk Britannia legkisebb házába is!

WP_002903Húsvét hétfőn megcsodáltuk a Menai Bridge függőhidat, majd kevesebb sikerrel, de megpróbáltuk kiolvasni a világ leghosszabb nevű vasútállomásának, Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch-nak a nevét. Ezután a mindenkori walesi herceg koronázó helyét, a Caernarfon várat kerestük fel, majd a Llandudno félszigetre, a walesi tengerpart legnépszerűbb, viktoriánus korú üdülőhelyére utaztunk, ahol egy különleges villamossal felmentünk a város legmagasabb pontjára ahol a táj lélegzetelállító volt. A szabadidőnkben felfedezhettük a várost, a tengerpartot és a játéktermekkel teli mólót.

WP_002952Kedd délelőtt Liverpoolba az Albert Dock nevű egykori kikötőbe látogattunk el, ahol a The Beatles Story kiállításon mindenki megismerhette a híres angol zenekar történetét. Délután Chesterben sétáltunk a városkapuk és a favázas, díszes polgárházak között, majd vásárlással zártuk a napot.

Utolsó Angliai napunk is tartogatott még meglepetést számunkra, amíg mi a Cadbury World csokoládégyárban ismerkedtünk meg a csokoládé történetével, addig gondok akadtak az autóbuszunkkal. Az idő alat
t, amíg a szerelőkre vártunk, vettünk sok csokit, élveztük a napsütéses időt és megismerkedtünk egy igazi angol pubbal is! Kalandos hazautazásunk akkor vette kezdetét, amikor egy új busszal végül a kora hajnali órákban komppal keltünk át Franciaországba, és egy újabb buszcsere után megérkeztünk Párizsba. Ott a városnézést az 59 emeletes Montparnasse torony meglátogatásával kezdtük, majd a DSC_1220 (1)Pompidou Központban egy modern művészeti kiállítással zártuk a napot. A programunk csúszása miatt maradhattunk még egy napot Párizsban, ezért másnap városnéző sétánk során volt alkalmunk megnézni a Louvre Múzeumot és a Notre Dame-ot.

Egy közös palacsintázás után pedig, a már megjavított buszunkkal elindulhattunk utolsó úti célunk, Budapest felé.