Osztálykirándulás Lengyelországba

2014. 05. 16.

Lengyelországban jártunk

Az idei osztálykirándulásunk célpontja Dél- Lengyelország volt. Útban odafelé megnéztük az egykori magyar bányaváros, Besztercebánya nevezetességeit, majd Árva felé vettük az irányt.  A 112 m magas sziklára épült, a történelem viharait épségben átvészelő vár, csodálattal töltött el bennünket. (Képtár)

A vár, a vármúzeum és a Szent Mihály- kápolna telis-tele van magyar történelmi emlékekkel. Az első lengyel település, ahol megálltunk, Chocholow volt. Itt megcsodáltuk a skanzen falu régi és új faházait. A következő nap is bővelkedett látnivalókban.

Wadowiceben  a nemrég szentté avatott II. János Pál pápa szülőházát néztük meg, illetve azt a templomot, ahol megkeresztelték. Természetesen megkóstoltuk a híres pápai krémest is. Auschwitzban helyi idegenvezető segítségével látogattuk végig az egykori koncentrációs tábor barakkjait. Sok megdöbbentő dolgot láttunk és hallottunk .

A 18. számú, hajdani  magyar barakkban  megemlékeztünk az életüket itt vesztő magyar deportáltakról. Az auschwitzi komor hangulatot örömmel cseréltük fel Krakkó életet, pezsgést, bájt sugárzó atmoszférájával. A  főtér látnivalói ( a Mária- templom, a Posztócsarnok ), a virágárusok, a gorál népi viseletbe öltözött  lovas kocsisok , a sok galamb, a barátságos emberek  elnyerték tetszésünket. Az utolsó napra maradt a Lengyel – Tátra fővárosának, Zakopanénak a megtekintése. Itt gyönyörködtünk a havas hegycsúcsokban, a rohanó hegyi patakokban, a szebbnél- szebb, fából készült templomokban, kápolnákban, házakban. Szikrázó napsütésben libegővel felmentünk a  Butorowy Wierch hegycsúcsra, majd  gyalogosan egy fenyő erdőn át a Gubalowkára, onnan pedig siklóvasúttal vissza a városba. Nagy élvezettel vetettük be magunkat a zakopanei sajt- és bőrpiac forgatagába, ahol megszabadultunk utolsó zlotyaintól.  Élményekben gazdagon, de egy kicsit elfáradva  tértünk haza a háromnapos osztálykirándulásról. (Képtár)