Skóciában a Diana

Az éjszakai buszutazás után az első nagyobb megállónk Köln volt. Itt kívülről és belülről is megtekintettük a Kölni Dómot, aminek magassága (157 méter) és szépsége is lélegzetelállító.Ezután a csapat szabadidőt kapott, és meg lehetett nézni a 4711 kölni házat, az óvárost és a Hohenzollernbrücke-t vagyis „a szerelmesek hídját”, ami egy vasúti híd, melynek az elválasztó kerítését szerelmesek rakták tele lakatokkal.

A városnézés után ismét buszra szálltunk és egy rotterdami „buszos városnézés” után a következő megállónk már a kikötő, és a komphajó volt.

Reggel megérkeztünk Hull-ba, aztán onnan indultunk tovább Skócia felé. Egy rövid pihenő erejéig megtekinthettük a Falkirk Wheel-t, ami egy egészen különleges hajólift. A megálló után Stirling felé vettük az irányt. Meglátogattuk a várat, és gyönyörködtünk a csodás panorámában. Egy kis egyéni városnézés után ki-ki elfoglalta a saját szállását a skót családoknál.

Utazásunk harmadik napján először a Rosslyn kápolnát kerestük fel, melyben megcsodálhattuk a Mester, és a Tanonc Oszlopot. Következő városunk Edinburgh volt. Először a várat látogattuk meg, ahol fül- és szemtanúi lehettünk az egy órakor történő ágyúlövésnek, valamint megtekinthettük a koronázási ékszereket és a Stone of Scone-t. A várlátogatás után 2-3 óra szabadidőt kapott a csapat, és elindulhattunk felfedezni a skót fővárost. Többen is meglátogattuk Bobby, a kis sky terrier szobrát, aki 14 évig őrizte gazdájának sírját. Ki-ki megcsodálta a St. Giles katedrálist, és a legtöbbünk végigjárta a gyönyörű óvárost. Miután elbúcsúztunk Edinburgh-tól, megnéztük a világörökség részét képző Forth Bridge vasúti hidat.

A negyedik nap délelőttjén a Glamis kísértetkastélyhoz vezetett az útunk, ahol idegenvezetés kíséretében betekintést nyerhettünk többek között az Anyakirálynő gyermekszobájába is. A következő megállónk Dundee volt. Itt Scott kapitány hajóját, a Discovery-t tekintettük meg, ezután indultunk tovább St. Andrews irányába. A kisvárosban tett látogatásunk alatt megnéztük a St. Andrews katedrális romjait, a St. Salvatore egyetemet, valamint a tengerpartot. A golf hazájától elbúcsúztunk, és visszaindultunk a szállásra.

Az ötödik napunkat a felföldi kisvárosban Pitlochry-ban indítottuk, majd egy kis szabadidő után a whiskyfőzdét látogattuk meg, és beavattak minket a whisky főzés fortélyaiba. A Blair Athol főzde után a Loch Ness felé vettük az irányt. Urquhart várromjánál álltunk meg, csodáltuk meg a tavat, és integettünk Nessy-nek. Ezt követően folytattuk utunkat Glencoe völgye felé. Hihetetlenül szerencsésnek mondhatjuk magunkat, ugyanis a völgyre, az évnek ebben a szakaszában a ködös, rossz idő a jellemző, és akik

ellátogatnak oda, nem sokat látnak a gyönyörű tájból, de nekünk nagyon szép napsütéses időnk volt, és teljes mértékben ki tudtuk élvezni a völgy lélegzetelállító látványát. A mesebeli Felföld után visszaindultunk Stirl

ing felé, majd eltöltöttük az utolsó éjszakánkat Skóciában.

Miután elhagytuk a szállásunkat, elbúcsúztunk Skóciától és következőnek, már csak Angliában, Yorkban álltunk meg. Lehetőségünk volt megnézni a York Castle Museum-ot, ahol rengeteg érdekességet láthattunk, többek között egy viktoriánus kori utcát, valamint egy börtönt. Yorktól is elbúcsúztunk, és megindultuk Hull-ba a kikötő, és a komphajó felé.

A hetedik napunkat Amszterdamban töltöttük, és bár esős időnk volt, a város nem vesztett a szépségéből ilyen időjárás mellett sem. Városnézésünk során a csoport valamennyi tagjának lehetősége nyílt megkóstolni a híres heringes szendvicset, de az már más kérdés hogy kinek hogyan ízlett. A Dam térre is ellátogattunk, ahol látható volt a Királyi Palota, az Új templom, és többek között egy Nemzeti emlékmű is a ll. világháborús halottak emlékére. Itt a csapat szétszéledt, kaptunk egy kis szabadidőt. Felfedeztük Amszterdam gyönyörű utcáit, megtekintettük a piroslámpás negyedet, később pedig egy sétahajókázáson vettünk részt a város csatornáin, olyan helyekre is eljutva, melyekre gyalogosan nem maradt volna időnk. A hajózás után még mindenki kapott egy kis időt, ezután elfogyasztottuk a vacsorát, és éjjel nekivágtunk a több órás buszútnak.

Miután megérkeztünk Budapestre, mindenkit hatalmas boldogsággal fogadtak. Köszönjük szépen ezt a csodás utat, felejthetetlen volt!