Skócia 2014

2014. 04. 23.

Eljött a várva várt utazás! 2014.04.04.-én,este elindultunk hosszú utunkra, Skócia felé. Az első éjszakát kevésbé kényelmesen, a buszon töltöttük, majd egy kisebb kölni városnézést követően kompra szálltunk. (Képtár)

A hajón való utazás sokunk számára újdonság volt. 16 óra alatt átkeltünk az Északi-tengeren és megérkeztünk Skóciába. Gyönyörű tájakat, kastélyokat, és kápolnákat láttunk. Számunkra a Rosseyn kápolna, a Whiskey Heritage Museum és a Loch Lomond volt a legérdekesebb.

Az éjszakákat skót családoknál töltöttük, aminek nagyon öröltünk,és egy idős házaspár biztosított szállást nekünk. Első este próbálkoztunk a kommunikációval, de a híres skót akcentus mindenkit meglepett, mindannyiunkat. Sok mókás dolog történt itt; elhasználtuk az összes vizet, az étkezések módja és a készülődések…Persze finom reggelit, csomagolt ebédet és vacsorát is kaptunk.

Visszafelé a kompon megismerkedtünk egy-két nagyon aranyos salgótarjáni lánnyal. Jókat nevettünk közösen, és a mai napig tartjuk velük a kapcsolatot. Ezen az estén ,rajtunk kívül többen is „megbolondultak”, egy vicces küllemű, tapadós, rózsaszín ruhás férfi cirkált a kompon, persze senkit nem bántott. Mivel visszafelé a tengerszint alatt utaztunk és ez pár tanárnőnek gondot okozott, az Igazgató úr szemceruzával a tükörre egy ablakot rajzolt fel, halacskákkal és egy cápával.

Amszterdamban kötöttünk ki, ahol egy fantasztikus városnézésen vehettünk részt. Sétáltunk egy jót a városban és megnéztük a Van Gogh Múzeumot is. Itt volt a héten  a leghosszabb szabadidőnk, szuveníreket vásároltunk, majd a McDonald’sban vacsoráztunk. Tökéletes lezárása volt ennek a hosszú napnak.

Hazafelé a Buszon aludtunk és 4 óránként benzinkutaknál álltunk meg. Délután érkeztünk haza megfáradtan, de sok fantasztikus élménnyel gazdagodva.