A projekt eredményei

A projekt tevékenységei során a résztvevők a következő fő kompetenciáikat fejlesztették, megerősítették:

  • idegen nyelvi kompetenciák
  • pedagógiai szemlélet kitágítása a megszerzett tudás és tapasztalatok segítségével
  • új szaktudományos ismeretek és tanítási módszerek elsajátítása
  • interperszonális és szociális kompetenciák megerősödése- interkulturális tudatosság megerősödése (szociális, nyelvi és kulturális sokszínűség)
  • nyitottság az innovációra; nemzetközi együttműködések beépítése az oktatási folyamatba (pl. projektnap, AIESEC önkéntes bevonása a nyelvoktatásba, kanadai levelezőprogram)
  • ezeken túl, az egyes résztvevők számára speciális (a továbbképzés tematikája által meghatározott) egyéni fejlődési lehetőségek váltak elérhetővé

 

A projekt eredményei az iskola szakmai elfogadottságát, versenyképességét, vonzerejét, valamint az oktató-nevelő munka színvonalának emelkedését eredményezik. Az oktatás valamennyi célcsoportja által megfogalmazott szükségletek alapján kiválasztott nemzetközi továbbképzések lehetőséget biztosítottak az iskola tudásbázisának és kompetenciakészletének növelésére. Ennek eredményeképpen az iskola életében megkezdett modernizáció folytatódhatott, és több területen – elsősorban a gimnáziumi tagozaton megjelenő, – látható és mérhető eredményeket, kedvező változást biztosított.

 

Ez a projekt folytatása volt a 2014-es Erasmus+ projektnek, melynek eredményei elsősorban a nyelvoktatás színvonalának emelkedésében voltak mérhetőek: pl. a nyelvvizsgák számának emelkedésében, vagy abban, hogy az angol érettségik az összes közismereti tantárgy közül a legjobb eredményt mutatják évek óta. Az iskola gyakorló- és sportiskolai jellegéből adódóan a nyelvtanároknak folyamatosan a legkorszerűbb módszereket felvonultató bemutató órákat kell tartaniuk az iskola nyílt napjain, valamint az iskola leendő tanulói és szüleik számára évente többször. Mentortanárokként az ELTE idegen nyelv szakos hallgatóinak szakmai gyakorlatát kell irányítaniuk, mely feltételezi a biztos szakmai tudást és a módszertani gazdagságot. A projekt eredményei biztosítják a legkorszerűbb motivációs és tanulási technikák alkalmazását a mindennapi oktatásban, a digitális tananyagok alkalmazását és az önálló tanulás támogatását az iskola e-learning felületén keresztül.

 

Összességében, a megszerzett új tudásbázis és kompetenciakészlet egy kihívásokat és változásokat igénylő, innovációkra nyitott légkört teremtett, melyben a projekteken átívelő célok megvalósíthatóvá válnak és érdemi előrelépés történik az egyetemes európai értékek mentén.