2016-ban újra olimpián szurkolhatunk a magyar sportolóknak. Ez adta az ötletet, hogy a gyerekeket is segítsük ráhangolódni eme jeles eseményre, témahét keretein belül. Bátran kijelenthetjük, elértük a kívánt célt.
Nincs is szebb annál, amikor a gyermeki kíváncsiság és tudásvágy nyílt terepet kap.
A gyerekek már az előkészületi szakaszban is lelkesen gyűjtötték az információkat az osztálytémák feldolgozásához. Rengeteget kérdeztek, bevonták a családtagokat is a készülődésbe. Ereklyéket (érmek, képek, kabalák, bélyegek…), könyveket szereztek, sportolói sziluetteket és osztálydekorációkat készítettek. Belebújhattak sportolók bőrébe és az öt karikába, aszfaltrajzok segítségével.
Fantasztikus látványt és élményt nyújtott kicsinek, nagynak egyaránt, ahogy a 160 alsós gyermek, élő „ötkarika” alakzatba rendeződött.
Az osztályok egymást is vendégül látták, és több esetben felnőtteket is felülmúló szakértelemmel tartottak előadásokat, bemutatókat. Így megismerhették a gyerekek az ókori és az első újkori olimpia történetét, az olimpiai jelképeket, kabalákat, versenyszámokat, a magyar olimpikonokat és a Rioba készülő magyar sportolóinkat. Két érdekes téma is terítékre került: a különleges olimpiák (paralimpia, speciális olimpia) valamint a rekordok.
Természetesen az aktív sportolás sem hiányozhatott a programok közül. Az atlétikai hétpróba versenyszámait (rövidtávfutás, hosszútávfutás, gátfutás, távolugrás, magasugrás, gerelyhajítás, súlylökés) próbálhatta ki minden osztály, gyermekbarát eszközök segítségével. Az 5-6. osztályosok remek gazdái voltak az egyes állomásoknak.
A témahetet egy olimpiai kvízzel zártuk, amiből kiderült, hogy a gyerekek rengeteget tanultak egymástól, pár nap leforgása alatt. És nem csupán új ismeretanyaggal gazdagodtak, hanem jelesre „vizsgáztak” önállóságból, együttműködésből, összetartozásból, egymásra való odafigyelésből is.
Köszönjük a szervezést a napközis tanító néniknek!