Angliában jártunk

Hello London! Történt egyszer, azaz 2015. április ötödikén, hogy Dianás diákok egy kisebb csoportja felkerekedett, hogy busszal ellátogasson a messzi, tengerentúli Londonba. Ez alkalom lehetőséget adott arra, hogy nyelvtudásunkat angol nyelvterületen, kedves, vendégszerető brit szállásadó családok körében is próbára tegyük. Kétnapos buszutazásunkat Brüsszeli kitérővel és Dunkerque-i pihenővel színesítettük. A kontinens partjainak komppal intettünk búcsút átszelve az English Channelt. Partraszállás után Dover fehér mészkőszikláiban gyönyörködhettünk, majd folytattuk utunkat London felé. 041615totkazs_29A fővárosba érve a Temze mentén elsétáltunk Shakespeare Globe színházába, amely voltaképp az eredeti 17. századi épület replikája. Mint megtudtuk, 400 éve nagy gonddal ügyeltek arra, hogy a színházi látogató hangulata egy-egy tragédia után se lankadjon. Minden darabot tekintet nélkül annak műfajára táncos mulatsággal zártak és zárnak. Kedd délután a londoni királyi paloták közül VIII: Henrik, majd Vilmos és Mária rezidenciáját, Hampton Courtot vettük célba. Bepillantást nyerhettünk a Tudor-kori konyhaművészet rejtelmeibe, átsétálhattunk barokk bankett-termeken, hálószobákon, szemügyre vehettünk XVIII. századi budoárokat, szalonokat és dolgozószobákat. Majd kedvünkre tölthettük el szabadidőnket szikrázó napsütésben a palota környéki kertekben, színpompás virágok illatfelhőjében. A nagyérdemű tájékozódási képességeit is megmérethette az udvari labirintusban. A virágok szerelmesei a szerdai napon sem csüggedtek, Shakespeare szülővárosát, Stratford-uponAvont is megannyi tulipánfa ékesíti. Ezt napot a drámaíró feleségének zsúpfedeles Tudor-kori házában, Anne Hathaway’s Cottageban kezdtük Shotteryben, majd Stratford felé vettük az irányt. A délutánt Hódító Vilmos földvárából kifejlődött úri kastélynak, Warwick Castle-nek szenteltük. Csütörtöki napunk is az előzőekhez hasonlóan, élményekben gazdagon telt. Délelőtt Anglia legtökéletesebben fennmaradt erődjét, a Towert vettük célba, amely különösen kivégzőhelye és börtöne miatt hírhedt.041615totkazs_16 Délután elsétáltunk Anglia egyetlen barokk katedrálisába, Sir Christopher Wren által tervezett St. Pauls Cathedralba. Ezt követően madártávlatból, a London Eye-ról szemlélhettük a Temze partvidékét. Pénteki programkínálatunk sem szűkölködött látnivalókból. Nyitásra már az angol királyok koronázási és temetkezési helyén, a Westminster Abbeyben voltunk. Az uralkodók mellett láthattuk Newton, Faraday, Jane Austen, Geoffrey Chaucer síremlékét. Kellemes sétával érintettük a miniszterelnöki rezidencia utcáját, Downing Streetet, kalapot emelhettünk Nelson admirális előtt a Trafalgar Squareen, megnézhettük az őrségváltást a Buckingham Palota előtt, alkalomadtán pedig lencsevégre foghattunk néhány szürkemókust a St. James’s Parkban. Igyekeztünk minden londoni másodpercünket kihasználni. Nem hagyhattuk ki a British Museumot sem, ahol egy csapatverseny keretében az ókori gyűjtemény egy-egy darabjának történetét ismerhettük meg. A nap végén utolsó fontjainkat az Oxford Street portékáiba fektethettük. Hazaindulásunk napján, szombaton ráadásként a neogótikus Houses of Parliament következett, amely méltó zárása volt Londoni kirándulásunknak. Délután nagy izgalmakkal vágtunk neki újabb hosszú utunknak. A Szigetországról Csalagúton keresztül távoztunk. Pihenőidőnket ezúttal Párizsban töltöttük. Napunkat a Napkirály palotájában kezdtük Versailles-ban, majd vonattal közelítettük meg a Notre Dame-ot. Onnan metróval utaztunk tovább a Sacré Coeur Bazilikához. Montmartre-i sétánk és közös vacsoránk után már csak egy úti célunk maradt 2015-re, Budapest. Jövőre találkozunk Írországban.

A kirándulásról készült galériát megtekintheti itt, vagy nagyobb felbontásban ide kattintva.